Fotoğraflardan bize kalan nedir?

Nihayet Dergi, fotoğraf meselesini felsefi, sosyolojik ve edebi açılardan ele alıyor.

 15 Temmuz destanının fotoğraflarına hak ettiği değeri verebilmek için fotoğraf ve manipülasyonu ele aldık: Gerçeği taşıyan fotoğraflar mıdır?

Nazife Şişman “o gece”nin ev içi fotoğrafını çekmeyi denedi: Birlikte öldük de birlikte dirildik mi o gece?

İpek Çoşkun Kızılay meydanından yazdı: Gözyaşlarımızı bitti mi sandın?

Kimliğinde vatansız, kalbi ile vatanın öz çocuğu Mustafa Canbaz için bir taziye defteri açtık.

Her birimizin hanesinde acı bir pişmanlığın kaydı tutulsun istedik:

Ne olurdu, hainlerin fotoğrafını evvelinden görebilseydik….

Her şeyin imajlar üzerinden servis edildiği bir çağda fotoğrafın gramerini bilmek bir farz-ı ayn diyen Fatma Barbarosoğlu, bir düğün fotoğrafçısı ile söyleşi yaptı.

Twitter’dan Lagaribey: Fiziğin insana kattığı en önemli şey farkındalık bilinci.

DiasporaTürk: Her fotoğrafın bir müziği vardır, gurbet fotoğraflarının müziği Neşet Ertaş’tır.

Hayatımızın Hikâyesi’nde Mutluluğumuzun ispatı fotoğraflarda mı? tartışması, meseleyi sorularla açarken kıymetli yazarlarımız fotoğrafın fotoğrafını çekti adeta.

Ali Ayçil, Deklanşör göz

Özgen Felek, Sahipsiz fotoğraflar 

Osman Bülent Manav, Zihindeki dört resim

Atakan Yavuz, Fotoğrafı çoğaldıkça anısı azalır insanın

Münire Daniş,  Kör adam yoktur haberi

Fatma Tunç Yaşar, Cilveli ayna: Osmanlı’da fotoğraf

Emel Özkan, Fotoğrafın ardı

Ayşe Kaya, İstanbul’un kamerasıyla kaydını tutan mühendis: Artamonoff,

Osmanlı modernleşmesinin karanlık odası, Fatih Karakaya

Ayrıca…

Mustafa Özel, Faust’ta simya ve iktisat

Ercan Yılmaz, Ben bir çınarım

Sema Babuşçu, Hiçliğin fotoğrafı

Davut Göksu, Gediz’de bağ bozumu,

Suavi Kemal Yazgıç, Çöl gemisinin kini